Loading...

Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?

Loading...
Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar? - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?
link : Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?

lihat juga


Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?




Beberapa kejadian yang berlaku sebelum ini terhadap perkhidmatan Grabcar dan Uber, memang agak mengejutkan. Manakan tidak, beberapa kes dalam masa seminggu telah menyebabkan pandangan orang ramai terhadap perkhidmatan ini mula serong walaupun sebelum ini, belum pernah berlaku sebarang kejadian tidak diingini.

Melihat kepada beberapa kejadian sebelum ini, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat Malaysia (SPAD) mengambil inisiatif memperkenalkan panic button yang akan dipasang kepada semua kenderaan yang menjalankan perkhidmatan grab dan uber di negara ini.

Persoalannya, perlukah panic button ini di pasang kepada semua penyedia kenderaan grab dan uber? Sekali imbas, ia mungkin akan memberi tambahan terhadap perbelanjaan penyedia perkhidmatan ini.

Namun, berdasarkan kepada ulasan yang diberikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Hajah Nancy Shukri, ianya dilihat sebagai satu keperluan yang wajib ada kepada setiap kenderaan grab. Ini kerana, selain daripada membantu keselamatan penumpang, panic button ini juga akan disambungkan terus kepada pihak PDRM bagi memantau dan mengambil tindakan pantas sekiranya berlaku sesuatu yang tidak diingini.

Setidak-tidaknya, dengan pemasangan panic button ini akan menjanjikan keselamatan penumpang akan terpelihara. Paling utama, para pengusaha GrabCar juga menyatakan kesediaan untuk bekerjasama dengan SPAD bagi menangani sebarang kejadian yang tidak diingini atau masalah kepada penumpang pada masa akan datang.

Ini merupakan satu langkah yang baik yang diperkenalkan oleh kerajaan menerusi SPAD bagi memastikan keselamatan dan keperluan pengguna kenderaan awam seperti ini berada pada tahap optimum bagi mengembalikan semula keyakinan pengguna terhadap penyedia perkhidmatan awam.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ryi4mL

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

Loading...



Beberapa kejadian yang berlaku sebelum ini terhadap perkhidmatan Grabcar dan Uber, memang agak mengejutkan. Manakan tidak, beberapa kes dalam masa seminggu telah menyebabkan pandangan orang ramai terhadap perkhidmatan ini mula serong walaupun sebelum ini, belum pernah berlaku sebarang kejadian tidak diingini.

Melihat kepada beberapa kejadian sebelum ini, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat Malaysia (SPAD) mengambil inisiatif memperkenalkan panic button yang akan dipasang kepada semua kenderaan yang menjalankan perkhidmatan grab dan uber di negara ini.

Persoalannya, perlukah panic button ini di pasang kepada semua penyedia kenderaan grab dan uber? Sekali imbas, ia mungkin akan memberi tambahan terhadap perbelanjaan penyedia perkhidmatan ini.

Namun, berdasarkan kepada ulasan yang diberikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Hajah Nancy Shukri, ianya dilihat sebagai satu keperluan yang wajib ada kepada setiap kenderaan grab. Ini kerana, selain daripada membantu keselamatan penumpang, panic button ini juga akan disambungkan terus kepada pihak PDRM bagi memantau dan mengambil tindakan pantas sekiranya berlaku sesuatu yang tidak diingini.

Setidak-tidaknya, dengan pemasangan panic button ini akan menjanjikan keselamatan penumpang akan terpelihara. Paling utama, para pengusaha GrabCar juga menyatakan kesediaan untuk bekerjasama dengan SPAD bagi menangani sebarang kejadian yang tidak diingini atau masalah kepada penumpang pada masa akan datang.

Ini merupakan satu langkah yang baik yang diperkenalkan oleh kerajaan menerusi SPAD bagi memastikan keselamatan dan keperluan pengguna kenderaan awam seperti ini berada pada tahap optimum bagi mengembalikan semula keyakinan pengguna terhadap penyedia perkhidmatan awam.

✍ Sumber Pautan : ☕ Samurai Biru

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ryi4mL

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



dengan itu Perkara Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?

yang semua artikel Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar? Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar? dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/06/perlukah-panic-button-di-pasang-di.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Perlukah Panic Button Di Pasang Di Perkhidmatan Grabcar?"

Catat Ulasan

Loading...