Loading...

Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

Loading...
Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan
link : Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

lihat juga


Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

KUALA LUMPUR – Maybank Ageas Holdings Bhd, syarikat induk Etiqa Insurance Bhd, Etiqa Takaful Bhd dan Etiqa Insurance Pte Ltd (Singapore), menggesa individu untuk memaklumkan keluarga mereka tentang polisi insurans hayat dan sijil takaful keluarga mereka bagi memudahkan tuntutan kelak.

Ini juga termasuk memaklumkan kepada syarikat insurans atau pengendali takaful tentang waris, termasuk nama, mengemas kini butiran terperinci dan nombor kad pengenalan orang hubungan.

Ketua Pegawai Eksekutif Maybank Ageas Kamaludin Ahmad berkata di Etiqa sendiri, terdapat polisi yang hilang atau dilupai bernilai kira-kira RM13 juta yang belum dituntut.

“Ramai orang yang tidak menyedari yang polisi/sijil mereka telah matang, dan justeru itu tidak menuntut manfaat dan wang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut satu kaji selidik baru-baru ini oleh Persatuan Insurans Hayat Malaysia dan Persatuan Takaful Malaysia, kira-kira RM80 juta daripada lebih 110,000 polisi hayat dan sijil takaful keluarga matang dituntut oleh pemegang polisi/sijil atau waris mereka pada 2016.

Kamaludin berkata usaha telah dibuat untuk menghubungi waris tetapi sesetengah mereka tidak mengemas kini maklumat peribadi mereka, sehingga sukar untuk berhubung dengan waris.

“Bagaimanapun, kami percaya kami boleh melakukan sesuatu yang berbeza kerana kami bersungguh-sungguh untuk membayar tuntutan.

“Kami mahu menghapuskan salah tanggapan yang penginsurans dan pengendali takaful hanya mahu mengutip premium dan sumbangan tetapi enggan membayar tuntutan,” katanya.

Untuk maklumat lanjut mengenai polisi dan sijil mereka, pelanggan Etiqa boleh mendaftar dan log masuk di http://ift.tt/2r8xnSV atau menghubungi talian Oneline di 1300-13-8888. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sWjwR2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

KUALA LUMPUR – Maybank Ageas Holdings Bhd, syarikat induk Etiqa Insurance Bhd, Etiqa Takaful Bhd dan Etiqa Insurance Pte Ltd (Singapore), menggesa individu untuk memaklumkan keluarga mereka tentang polisi insurans hayat dan sijil takaful keluarga mereka bagi memudahkan tuntutan kelak.

Ini juga termasuk memaklumkan kepada syarikat insurans atau pengendali takaful tentang waris, termasuk nama, mengemas kini butiran terperinci dan nombor kad pengenalan orang hubungan.

Ketua Pegawai Eksekutif Maybank Ageas Kamaludin Ahmad berkata di Etiqa sendiri, terdapat polisi yang hilang atau dilupai bernilai kira-kira RM13 juta yang belum dituntut.

“Ramai orang yang tidak menyedari yang polisi/sijil mereka telah matang, dan justeru itu tidak menuntut manfaat dan wang,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut satu kaji selidik baru-baru ini oleh Persatuan Insurans Hayat Malaysia dan Persatuan Takaful Malaysia, kira-kira RM80 juta daripada lebih 110,000 polisi hayat dan sijil takaful keluarga matang dituntut oleh pemegang polisi/sijil atau waris mereka pada 2016.

Kamaludin berkata usaha telah dibuat untuk menghubungi waris tetapi sesetengah mereka tidak mengemas kini maklumat peribadi mereka, sehingga sukar untuk berhubung dengan

Loading...
waris.

“Bagaimanapun, kami percaya kami boleh melakukan sesuatu yang berbeza kerana kami bersungguh-sungguh untuk membayar tuntutan.

“Kami mahu menghapuskan salah tanggapan yang penginsurans dan pengendali takaful hanya mahu mengutip premium dan sumbangan tetapi enggan membayar tuntutan,” katanya.

Untuk maklumat lanjut mengenai polisi dan sijil mereka, pelanggan Etiqa boleh mendaftar dan log masuk di http://ift.tt/2r8xnSV atau menghubungi talian Oneline di 1300-13-8888. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sWjwR2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



dengan itu Perkara Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan

yang semua artikel Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/06/pemegang-polisi-digesa-maklum-keluarga.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "Pemegang Polisi Digesa Maklum Keluarga Untuk Mudahkan Tuntutan"

Catat Ulasan

Loading...