Loading...

'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'

Loading...
'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan' - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk 'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan', kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : 'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'
link : 'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'

lihat juga


'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'


Kereta bagi sesetengah kaum lelaki boleh diibaratkan sebagai 'isteri kedua' dan modifikasi kereta merupakan salah satu hobi yang digemari oleh kaum lelaki. Kereta yang 'standard' diubahsuai ekzos atau enjin untuk mendapatkan bunyi yang lebih kuat ataupun kelajuan yang lebih. 

Ada juga peminat kereta yang memodifikasi kereta secara luaran bagi menampakkan kereta tersebut lebih menarik dan unik. Walaupun ianya tidak salah tetapi pemilik kereta hendaklah memastikan ubah suai tersebut menepati ciri-ciri keselamatan yang telah ditetapkan oleh undang-undang. 

Perkongsian dari Qasmi Ramli ini sebenarnya dapat menyedarkan pemilik kereta akan kemampuan sesebuah kereta sebelum dimodifikasi untuk mendapatkan kelajuan yang lebih tinggi. Tetapi adakah ianya berbaloi jika nyawa yang dipertaruhkan? Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat. 

Untuk Kaki Mod MyVI: Hari ini terlihat satu kemalangan myvi yang melanggar divider jalan. 2 org mangsa (semua yang berada dlm kereta) meninggal dunia di tempat kejadian.

Saya pernah diupah untuk customkan MyVi advance 1.5. Setelah separuh jalan modifikasi saya terpaksa hentikan kerana chasis myvi tidak sesuai untuk kelajuan melebihi 120km/h. 

Modifikasi Road Performance:
1. Haltech ecu Sprint 5000 
2. Larger fuel injector 240c
3. Eibach spring 
4. Rim 15 original enkei.
Hasil : Top speed 220km/h 
Keselamatan: Chasis vibrate dan hampir koyak.
Keputusan : MyVi bukan kereta sesuai untuk modifikasi bagi mendapat kelajuan tinggi.

Harap terima pandangan saya. Kerana hari ini dah terbukti myvi tidak ada ciri ciri chasis hardness.








Sumber : kaki share

Sumber :

Sumber : jubahsemalam.com

✍ Sumber Pautan : ☕ Pencuri Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s4Sx6u

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


Kereta bagi sesetengah kaum lelaki boleh diibaratkan sebagai 'isteri kedua' dan modifikasi kereta merupakan salah satu hobi yang digemari oleh kaum lelaki. Kereta yang 'standard' diubahsuai ekzos atau enjin untuk mendapatkan bunyi yang lebih kuat ataupun kelajuan yang lebih. 

Ada juga peminat kereta yang memodifikasi kereta secara luaran bagi menampakkan kereta tersebut lebih menarik dan unik. Walaupun ianya tidak salah tetapi pemilik kereta hendaklah memastikan ubah suai tersebut menepati ciri-ciri keselamatan yang telah ditetapkan oleh undang-undang. 

Perkongsian dari Qasmi Ramli ini sebenarnya dapat menyedarkan pemilik kereta akan kemampuan sesebuah kereta sebelum dimodifikasi untuk mendapatkan kelajuan yang lebih tinggi. Tetapi adakah ianya berbaloi jika nyawa yang dipertaruhkan? Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat. 

Untuk Kaki Mod MyVI: Hari ini terlihat satu kemalangan myvi yang melanggar divider jalan. 2 org mangsa (semua yang berada dlm kereta) meninggal dunia di tempat kejadian.

Saya pernah diupah untuk customkan MyVi advance 1.5. Setelah separuh jalan modifikasi saya terpaksa hentikan kerana chasis myvi tidak sesuai untuk kelajuan melebihi 120km/h. 

Modifikasi Road Performance:
1. Haltech ecu Sprint 5000 
2. Larger fuel injector 240c
3. Eibach spring 
4. Rim 15 original enkei.
Hasil : Top speed 220km/h 
Keselamatan: Chasis vibrate dan hampir koyak.
Keputusan : MyVi bukan kereta sesuai untuk modifikasi bagi mendapat kelajuan tinggi.

Harap terima
Loading...
pandangan saya. Kerana hari ini dah terbukti myvi tidak ada ciri ciri chasis hardness.








Sumber : kaki share

Sumber :

Sumber : jubahsemalam.com

✍ Sumber Pautan : ☕ Pencuri Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s4Sx6u

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



dengan itu Perkara 'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'

yang semua artikel 'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan' Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel 'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan' dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/06/myvi-tak-sesuai-dimodifikasi-untuk_12.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "'Myvi Tak Sesuai Dimodifikasi Untuk Dibawa Pada Kelajuan Tinggi..Nyawa Dipertaruhkan'"

Catat Ulasan

Loading...