Tajuk : “Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet
link : “Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet
“Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet
Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status seorang pelanggan yang dilihat menjejaskan imej restorannya yang menyediakan bufet Ramadan dan steamboat and grill kepada pelanggannya.
“Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet
Pengurus restoran, Muhammad Naim Shafie berkata, tindakan pelanggan terbabit meluahkan reaksi negatif melalui laman sosial tanpa bertemu dengan pihaknya umpama menabur pasir dalam periuk nasi mereka.
“Tindakan tular itu dilihat memburukkan keadaan sedangkan pelanggan itu boleh bertemu sendiri dengan saya sekiranya perkhidmatan kami tidak memuaskan.
“Tindakannya itu (tular) boleh menyebabkan kira-kira 30 pekerja di restoran kami kehilangan pekerjaan jika perniagaan terjejas,” katanya.
Menurutnya, pihaknya menyediakan makanan untuk 140 pelanggan setiap hari bagi bufet berkenaan dan ia menjadi tidak mencukupi sekiranya pelanggan mengambil makanan berlebihan.
“Kami tambah makanan dua kali sebelum berbuka dan dua kali seterusnya selepas waktu berbuka puasa. Semalam (kelmarin), kami ada menambah juadah yang disediakan selepas berbuka,” katanya.
Muhammad Naim berkata, pelanggan berkenaan diminta tampil bagi menyelesaikan perkara itu secara baik termasuk mengembalikan wang yang dibelanjakannya.
Terdahulu, seorang wanita memuat naik status di Facebook meluahkan rasa tidak berbaloinya ketika berbuka puasa di restoran berkenaan apabila hanya mendapat sisa makanan yang ditinggalkan dan mendakwa makanan itu tidak ditambah untuk pelanggan yang tidak menempah terlebih dahulu.
Sinar Harian berjaya menghubungi wanita berkenaan namun, gagal mendapat respons daripadanya.
Sumber: Sinar
✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli
Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s2nt95
(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!
Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status seorang pelanggan yang dilihat menjejaskan imej restorannya yang menyediakan bufet Ramadan dan steamboat and grill kepada pelanggannya.
“Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet
Pengurus restoran, Muhammad Naim Shafie berkata, tindakan pelanggan terbabit meluahkan reaksi negatif melalui laman sosial tanpa bertemu dengan pihaknya umpama menabur pasir dalam periuk nasi mereka.
“Tindakan tular itu dilihat memburukkan keadaan sedangkan pelanggan itu boleh bertemu sendiri dengan saya sekiranya perkhidmatan kami tidak memuaskan.
“Tindakannya itu (tular) boleh menyebabkan kira-kira 30 pekerja di restoran kami kehilangan pekerjaan jika perniagaan terjejas,” katanya.
Menurutnya, pihaknya menyediakan makanan untuk 140 pelanggan setiap hari bagi bufet berkenaan dan ia menjadi tidak mencukupi sekiranya pelanggan mengambil makanan berlebihan.
“Kami tambah makanan dua kali sebelum berbuka dan dua kali seterusnya selepas waktu berbuka puasa. Semalam (kelmarin), kami ada menambah juadah yang disediakan selepas berbuka,” katanya.
Muhammad Naim berkata, pelanggan berkenaan diminta tampil bagi menyelesaikan perkara itu secara baik termasuk mengembalikan wang yang dibelanjakannya.
Terdahulu, seorang wanita memuat naik status di Facebook meluahkan rasa tidak berbaloinya ketika berbuka puasa di restoran berkenaan apabila hanya mendapat sisa makanan yang
Sinar Harian berjaya menghubungi wanita berkenaan namun, gagal mendapat respons daripadanya.
Sumber: Sinar
✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli
Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s2nt95
(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!
dengan itu Perkara “Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet
Kini anda membaca artikel “Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/06/makanan-tak-cukup-sebab-ada-pelanggan_23.html
0 Response to "“Makanan tak cukup sebab ada pelanggan lain ambil lebih” – Pengurusan Restoran Kampung Ipoh terkilan status viral pelanggannya tak puas hati dapat sisa makanan walau bayar untuk harga buffet"
Catat Ulasan