Loading...

Luahan Hati Salesgirl

Loading...
Luahan Hati Salesgirl - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Luahan Hati Salesgirl, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : Luahan Hati Salesgirl
link : Luahan Hati Salesgirl

lihat juga


Luahan Hati Salesgirl

Luahan Hati Salesgirl

Luahan Hati Salesgirl

Bismillah. Thanks to IIUM confession sebab publish kan cerita even aku tak sure akan publish ke tak haha. Tapi aku hope cerita ni akan dipublish asap sebab at least akan beri kesedaran to some customer yang kitorang ni bukan lah kuli korang ye.

Okay first of all. Aku sekarang tengah cuti sem so aku buat part time dekat butik baju yang banyak jual baju untuk perempuan as well as lelaki. So memang sekarang dekat musim raya ni sangat lah hectic. Dengan butik yang agak besar. Dan staff lima orang ditambah dengan tapak promotion ( Tapak luar butik yang selalu ada dekat ground floor tu) and plus bila raya stok baju baru non stop masuk sebab baju cepat gila licin. Kadang aku sendiri tak sedar dari waktu pagi masuk pukul 10 pagi tiba tiba dah nak berbuka sebab non stop serve customer dan handle stock.

Tujuan aku buat post ni bukan lah nak kutuk customer tapi nak negotiate dengan customer tolong lah fahami kami staff yang memang tak menang tangan time musim perayaan ni. Please berhemah sikit waktu korang shopping.

1. Please try to serve yourself first.
Tolong lah kalau nampak orang ramai dekat butik tu cuba cubalah untuk tengok tengok sendiri size or warna yang korang nak tu. Cuba layan diri sendiri. Kalau rasa tak mampu barulah cari staff butik. Dan kalau rasa tetap jugak nak kitorang serve korang. Then tolong bersabar. Cuba imagine 30 orang dalam satu butik tu. Mata kitorang pun dah berpinar tengok customer in case ada yang perlukan kitorang. Ni sampai tahap nak fitting baju anak kecik korang pun kitorang yang kena tolong sarungkan. Hm. Fahamilah kitorang ye abang kakak abang .

2. Tolong berhemah waktu try baju.
Tolong lah. Yang nak fitting baju tu. Usha usha lah sama customer lain. Function kitorang letak sign boleh fitting maximum dua baju tu bukan saja2 ye. Time customer ramai kitorang nak make sure adil. Ni kau try 4 5 baju. Tak cukup dengan tu kau panggil lagi member kau suruh amikkan baju lain lagi. Kau takde anak takpe. Yang ada anak dengan anak merengeknya bagai. Situasi ni betul betul yee bukan cobaan. Ahaha. Dah tu dah fitting. Kau tinggal kain baju tergantung bersepah denga hanger atas lantai. Tolong lah ubah habit tu. Bukan kau sorang buat perangai gitu tapi ramai lagi. So even kurang sorang pun kitorang bersyukur sangat.

3. Kitorang hanya lah staff bukan boss.
Ni banyak sangat kitorang hadap. Minta discount. Kitorang ni cuma staff dekat situ ye awak awak. Bukan boss. Kalau boss kau amik la baju semua free biar lingkup kedai aku. Yes it is okay to try to bargain. Tapi bila kitorang say no tu tolong lah faham. Ni dengan tarik mukanya. Lepastu bila baju yang ada duit sen sen tu. Korang kata. Sepuluh sen pun nak berkira ke. Fuh terbako. Menjawab nanti mau gaduh. Sepuluh sen tu wujud sebab price reduction based on percentage. Fine. Kalau taknak sen sen tu korang tambah sembilan puluh sen bagi genap seringgit.

4. Bagi la chance kitorang nak berbuka huaaa
Ni yang sedih sekali. Weh. Seriously waktu berbuka tu la kitorang nak stretching badan sikit lepas serve customer. Relaxkan otak sebab kena maki dengan customer. Dah agak 15 minit lagi nak berbuka tu cuba la elak elakkan nak shopping lagi. Ini lebih kepada ihsan korang kepada kitorang staff yang dah lasu layu dah waktu ni. Bagi kitorang recharge energy sikit. Bagi la chance kitorang agak sampai pukul 8 gitu nak rehat makan kejap. Ni baru 10 minit azan maghrib korang dah masuk tanya tanya baju. Sampai kitorang pelik. Diorang ni tak makan ke. Haha.

Banyak sebenarnya perangai customer yang kitorang hadap hari hari. Yes memang tugas kitorang untuk serve the best untuk customer. Tapi atas belas ihsan sesama manusia. Kasihanilah kami staff staff bukan kedai baju je. Kedai makan ke kedai fon ke ape ke. Kami hanya insan mencari sesuap nasi and bagi kes aku sedikit duit nak support aku dekat universiti bukak sem nnti. Jangan pandang rendah. Ada yang staff staff yang korang duk usha macam takde masa depan ni tengah buat degree medic. Degree accounting. Segala macam degree lah. So akhir kata. Ni bukan mintak ni. Ni lebih kepada aku merayu dekat korang berhemah dengan kitorang staff staff yang hina dina ni 🙁

Salesgirl Hati Sado

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rAzmQ9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

Loading...
Luahan Hati Salesgirl

Luahan Hati Salesgirl

Bismillah. Thanks to IIUM confession sebab publish kan cerita even aku tak sure akan publish ke tak haha. Tapi aku hope cerita ni akan dipublish asap sebab at least akan beri kesedaran to some customer yang kitorang ni bukan lah kuli korang ye.

Okay first of all. Aku sekarang tengah cuti sem so aku buat part time dekat butik baju yang banyak jual baju untuk perempuan as well as lelaki. So memang sekarang dekat musim raya ni sangat lah hectic. Dengan butik yang agak besar. Dan staff lima orang ditambah dengan tapak promotion ( Tapak luar butik yang selalu ada dekat ground floor tu) and plus bila raya stok baju baru non stop masuk sebab baju cepat gila licin. Kadang aku sendiri tak sedar dari waktu pagi masuk pukul 10 pagi tiba tiba dah nak berbuka sebab non stop serve customer dan handle stock.

Tujuan aku buat post ni bukan lah nak kutuk customer tapi nak negotiate dengan customer tolong lah fahami kami staff yang memang tak menang tangan time musim perayaan ni. Please berhemah sikit waktu korang shopping.

1. Please try to serve yourself first.
Tolong lah kalau nampak orang ramai dekat butik tu cuba cubalah untuk tengok tengok sendiri size or warna yang korang nak tu. Cuba layan diri sendiri. Kalau rasa tak mampu barulah cari staff butik. Dan kalau rasa tetap jugak nak kitorang serve korang. Then tolong bersabar. Cuba imagine 30 orang dalam satu butik tu. Mata kitorang pun dah berpinar tengok customer in case ada yang perlukan kitorang. Ni sampai tahap nak fitting baju anak kecik korang pun kitorang yang kena tolong sarungkan. Hm. Fahamilah kitorang ye abang kakak abang .

2. Tolong berhemah waktu try baju.
Tolong lah. Yang nak fitting baju tu. Usha usha lah sama customer lain. Function kitorang letak sign boleh fitting maximum dua baju tu bukan saja2 ye. Time customer ramai kitorang nak make sure adil. Ni kau try 4 5 baju. Tak cukup dengan tu kau panggil lagi member kau suruh amikkan baju lain lagi. Kau takde anak takpe. Yang ada anak dengan anak merengeknya bagai. Situasi ni betul betul yee bukan cobaan. Ahaha. Dah tu dah fitting. Kau tinggal kain baju tergantung bersepah denga hanger atas lantai. Tolong lah ubah habit tu. Bukan kau sorang buat perangai gitu tapi ramai lagi. So even kurang sorang pun kitorang bersyukur sangat.

3. Kitorang hanya lah staff bukan boss.
Ni banyak sangat kitorang hadap. Minta discount. Kitorang ni cuma staff dekat situ ye awak awak. Bukan boss. Kalau boss kau amik la baju semua free biar lingkup kedai aku. Yes it is okay to try to bargain. Tapi bila kitorang say no tu tolong lah faham. Ni dengan tarik mukanya. Lepastu bila baju yang ada duit sen sen tu. Korang kata. Sepuluh sen pun nak berkira ke. Fuh terbako. Menjawab nanti mau gaduh. Sepuluh sen tu wujud sebab price reduction based on percentage. Fine. Kalau taknak sen sen tu korang tambah sembilan puluh sen bagi genap seringgit.

4. Bagi la chance kitorang nak berbuka huaaa
Ni yang sedih sekali. Weh. Seriously waktu berbuka tu la kitorang nak stretching badan sikit lepas serve customer. Relaxkan otak sebab kena maki dengan customer. Dah agak 15 minit lagi nak berbuka tu cuba la elak elakkan nak shopping lagi. Ini lebih kepada ihsan korang kepada kitorang staff yang dah lasu layu dah waktu ni. Bagi kitorang recharge energy sikit. Bagi la chance kitorang agak sampai pukul 8 gitu nak rehat makan kejap. Ni baru 10 minit azan maghrib korang dah masuk tanya tanya baju. Sampai kitorang pelik. Diorang ni tak makan ke. Haha.

Banyak sebenarnya perangai customer yang kitorang hadap hari hari. Yes memang tugas kitorang untuk serve the best untuk customer. Tapi atas belas ihsan sesama manusia. Kasihanilah kami staff staff bukan kedai baju je. Kedai makan ke kedai fon ke ape ke. Kami hanya insan mencari sesuap nasi and bagi kes aku sedikit duit nak support aku dekat universiti bukak sem nnti. Jangan pandang rendah. Ada yang staff staff yang korang duk usha macam takde masa depan ni tengah buat degree medic. Degree accounting. Segala macam degree lah. So akhir kata. Ni bukan mintak ni. Ni lebih kepada aku merayu dekat korang berhemah dengan kitorang staff staff yang hina dina ni 🙁

Salesgirl Hati Sado

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rAzmQ9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



dengan itu Perkara Luahan Hati Salesgirl

yang semua artikel Luahan Hati Salesgirl Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel Luahan Hati Salesgirl dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/06/luahan-hati-salesgirl.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Luahan Hati Salesgirl"

Catat Ulasan

Loading...