Loading...

PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna

Loading...
PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel JAWATAN KOSONG, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna
link : PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna

lihat juga


PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna

MALAYSIAKINI


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) melancarkan Biro Undang-undang dan Kad Kaunseling Guaman PPIM (KAGUM) bertujuan memberi khidmat guaman pada kadar rendah kepada pengguna yang menjadi mangsa penipuan.

Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan berkata usaha itu dengan kerjasama Malaysian Humanitarian Organisation (MHO) selain membantu pengguna mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang menipu, ia juga bertujuan membantu pengguna mendapatkan kaunseling guaman sebelum melakukan transaksi atau pelaburan.

"Dengan adanya perkhidmatan seperti ini, ia dapat menjamin hak pengguna dan mengelak mereka daripada ditipu," katanya dalam sidang media penubuhan biro undang-undang PPIM itu semalam.
Turut hadir, Pengerusi Biro Undang-Undang PPIM Hishamuddin Hashim dan Presiden MHO Zamri Zaimon.

Nadzim berkata PPIM menerima banyak laporan kes penipuan setiap hari dan kebanyakan pengguna berdepan masalah itu sukar mendapat pembelaan kerana tidak berkemampuan membayar kos guaman yang tinggi.

"Terdapat pelbagai jenis caj yang dikenakan oleh syarikat guaman seperti kos membuka rekod dan kos pengangkutan peguam yang perlu dibayar oleh penguna," katanya.

Justeru, beliau berkata KAGUM menyediakan 25 peguam yang akan membantu memberi khidmat nasihat guaman termasuk menyelesaikan kemusykilan pengguna berkaitan dokumen perjanjian dan pelaburan pada kos yang minima.

Sementara itu, Hishamuddin berkata kes penipuan masa kini kebanyakannya mengikat pengguna dengan surat perjanjian yang berat sebelah dan sering kali pengguna diugut dengan tindakan undang-undang sekiranya pengguna mahu membatalkan perjanjian tersebut.

"Pengguna kebanyakannya tidak mempunyai pengetahuan untuk mengkaji perjanjian dan transaksi yang adakalanya tidak logik dan langkah bantuan guaman ini akan memberi mereka kefahaman dan pilihan tindakan yang hendak diambil," katanya.

Pengguna yang ingin mendapatkan perkhidmatan KAGUM boleh berkunjung ke ibu pejabat biro di C-3A-6, Megan Avenue 1, Jalan Tun Razak atau menghubungi talian 011-1118 1000.- Bernama

MALAYSIAKINI


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) melancarkan Biro Undang-undang dan Kad Kaunseling Guaman PPIM (KAGUM) bertujuan memberi khidmat guaman pada kadar rendah kepada pengguna yang menjadi mangsa penipuan.

Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan berkata usaha itu dengan kerjasama Malaysian Humanitarian Organisation (MHO) selain membantu pengguna mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang menipu, ia juga bertujuan membantu pengguna mendapatkan kaunseling guaman sebelum melakukan transaksi atau pelaburan.

"Dengan adanya perkhidmatan seperti ini, ia dapat menjamin hak pengguna dan mengelak mereka daripada ditipu," katanya dalam sidang media penubuhan biro undang-undang PPIM itu semalam.
Turut hadir,
Loading...
Pengerusi Biro Undang-Undang PPIM Hishamuddin Hashim dan Presiden MHO Zamri Zaimon.

Nadzim berkata PPIM menerima banyak laporan kes penipuan setiap hari dan kebanyakan pengguna berdepan masalah itu sukar mendapat pembelaan kerana tidak berkemampuan membayar kos guaman yang tinggi.

"Terdapat pelbagai jenis caj yang dikenakan oleh syarikat guaman seperti kos membuka rekod dan kos pengangkutan peguam yang perlu dibayar oleh penguna," katanya.

Justeru, beliau berkata KAGUM menyediakan 25 peguam yang akan membantu memberi khidmat nasihat guaman termasuk menyelesaikan kemusykilan pengguna berkaitan dokumen perjanjian dan pelaburan pada kos yang minima.

Sementara itu, Hishamuddin berkata kes penipuan masa kini kebanyakannya mengikat pengguna dengan surat perjanjian yang berat sebelah dan sering kali pengguna diugut dengan tindakan undang-undang sekiranya pengguna mahu membatalkan perjanjian tersebut.

"Pengguna kebanyakannya tidak mempunyai pengetahuan untuk mengkaji perjanjian dan transaksi yang adakalanya tidak logik dan langkah bantuan guaman ini akan memberi mereka kefahaman dan pilihan tindakan yang hendak diambil," katanya.

Pengguna yang ingin mendapatkan perkhidmatan KAGUM boleh berkunjung ke ibu pejabat biro di C-3A-6, Megan Avenue 1, Jalan Tun Razak atau menghubungi talian 011-1118 1000.- Bernama



dengan itu Perkara PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna

yang semua artikel PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/05/ppim-tubuh-biro-guaman-bela-nasib.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "PPIM tubuh biro guaman bela nasib pengguna"

Catat Ulasan

Loading...