Tajuk : Kajian Mendapati WhatsApp Menjadikan Pelajar Sekolah Lebih Terbuka Untuk Berkongsi Pendapat
link : Kajian Mendapati WhatsApp Menjadikan Pelajar Sekolah Lebih Terbuka Untuk Berkongsi Pendapat
Kajian Mendapati WhatsApp Menjadikan Pelajar Sekolah Lebih Terbuka Untuk Berkongsi Pendapat
“Baik kelas siapa boleh beritahu cikgu jawapan kepada soalan ini”. Ini ialah soalan yang kami percaya amat ditakuti pelajar sekolah. Dari pengalaman peribadi pelajar enggan memberi jawapan di dalam kelas kerana segan melakukan kesilapan. Terdapat juga pelajar yang tidak mahu menjawab soalan kerana tidak mahu dilabel menunjuk pandai. Sebuah kajian yang dilakukan oleh Universiti Haifa Israel mendapati, aplikasi WhatsApp mendatangkan kesan positif kepada pelajar.
Pelajar yang menyertai kumpulan WhatsApp rakan sekelas didapati lebih terbuka berkongsi pendapat mereka berbanding ketika di dalam kelas. Antara sebab ini berlaku ialah tiada hierarki apabila berbincang secara atas talian menggunakan aplikasi ini. Pada waktu yang sama persekitaran yang lebih sosial membuatkan tiada masalah pelajar segan untuk berkongsi pendapat.
Penggunaan teknologi telefon pintar di dalam kelas masih dianggap subjek yang agak kontroversi. Ramai yang tidak menyokong kerana merasakan ia boleh mengganggu konsentrasi pelajar. Tetapi sekiranya digunakan dengan betul jelas sekali dapat membantu golongan pelajar yang malu untuk berkongsi.
✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz
Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qyDtM3
(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!
“Baik kelas siapa boleh beritahu cikgu jawapan kepada soalan ini”. Ini ialah soalan yang kami percaya amat ditakuti pelajar sekolah. Dari pengalaman peribadi pelajar enggan memberi jawapan di dalam kelas kerana segan melakukan kesilapan. Terdapat juga pelajar yang tidak mahu menjawab soalan kerana tidak mahu dilabel menunjuk pandai. Sebuah kajian yang dilakukan oleh Universiti Haifa Israel mendapati, aplikasi WhatsApp mendatangkan kesan positif kepada pelajar.
Pelajar yang menyertai kumpulan WhatsApp rakan sekelas didapati lebih terbuka berkongsi pendapat mereka berbanding ketika di dalam kelas. Antara sebab ini berlaku ialah tiada hierarki apabila berbincang secara atas talian menggunakan aplikasi ini. Pada waktu yang sama persekitaran yang lebih sosial membuatkan tiada masalah pelajar segan untuk berkongsi pendapat.
Penggunaan
✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz
Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qyDtM3
(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!
dengan itu Perkara Kajian Mendapati WhatsApp Menjadikan Pelajar Sekolah Lebih Terbuka Untuk Berkongsi Pendapat
Kini anda membaca artikel Kajian Mendapati WhatsApp Menjadikan Pelajar Sekolah Lebih Terbuka Untuk Berkongsi Pendapat dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/05/kajian-mendapati-whatsapp-menjadikan.html
0 Response to "Kajian Mendapati WhatsApp Menjadikan Pelajar Sekolah Lebih Terbuka Untuk Berkongsi Pendapat"
Catat Ulasan