Loading...

CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad

Loading...
CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad
link : CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad

lihat juga


CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad

KUALA LUMPUR: CIMB Bank Bhd menyeru kepada semua peniaga dan pelanggannya untuk menggunakan PIN (nombor pengenalan peribadi) sebagai pengesahan bagi kad pembayaran keluaran tempatan seperti kad caj, debit, kredit dan prabayar yang digunakan pada terminal titik jualan (POS) di Malaysia.

Mulai 1 Julai dan seterusnya, tandatangan tidak boleh digunakan sebagai pengesahan bagi pembelian di terminal POS, sebaliknya PIN berbentuk enam angka diperlukan, kata bank itu dalam satu kenyataan hari ini.

"CIMB menyokong penuh langkah Bank Negara Malaysia untuk beralih kepada PIN bagi urus niaga kad pembayaran. Berikutan ini, kami telah meningkatkan usaha penglibatan dan komunikasi bagi memastikan penggunaan berasaskan PIN yang lancar kepada para pemegang kad dan peniaga.

"Saya ingin menggalakkan semua pemegang kad untuk menggunakan PIN mereka apabila membuat pembayaran kerana ianya lebih cepat, mudah dan selamat," kata Ketua Eksekutif Kumpulan CIMB Group, Tengku Datuk Seri Zafrul Aziz.

Sebelum 1 Januari 2017, semua kad-kad pembayaran berasaskan tandatangan telah digantikan dengan sistem PIN secara beransur-ansur.

Untuk membolehkan para pemegang kad dan peniaga membiasakan diri dengan sistem baharu ini, tempoh tangguh selama enam bulan diberikan iaitu mulai 1 Jan hingga 30 Jun 2017.

Bermula 1 Julai 2017, peniaga bakal berhadapan dengan kemungkinan kehilangan urus niaga dan pelanggan boleh menghadapi kesulitan besar jika sistem berasaskan PIN tidak diterima pakai lagi.

CIMB menggesa para peniaga, termasuk hotel, mula meminta angka PIN daripada pelanggan-pelanggan dan tidak melangkaui permohonan bagi sistem berkenaan melalui urus niaga pada terminal POS.

Dengan menggunakan aplikasi analitik yang pintar, bank mampu mengenalpasti pelanggan yang belum lagi mengaktifkan kad pembayaran berasaskan PIN untuk menggunakan sistem ini berbanding tandatangan bagi pengesahan semasa pembelian.

-- BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rk9Sbm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

Loading...
KUALA LUMPUR: CIMB Bank Bhd menyeru kepada semua peniaga dan pelanggannya untuk menggunakan PIN (nombor pengenalan peribadi) sebagai pengesahan bagi kad pembayaran keluaran tempatan seperti kad caj, debit, kredit dan prabayar yang digunakan pada terminal titik jualan (POS) di Malaysia.

Mulai 1 Julai dan seterusnya, tandatangan tidak boleh digunakan sebagai pengesahan bagi pembelian di terminal POS, sebaliknya PIN berbentuk enam angka diperlukan, kata bank itu dalam satu kenyataan hari ini.

"CIMB menyokong penuh langkah Bank Negara Malaysia untuk beralih kepada PIN bagi urus niaga kad pembayaran. Berikutan ini, kami telah meningkatkan usaha penglibatan dan komunikasi bagi memastikan penggunaan berasaskan PIN yang lancar kepada para pemegang kad dan peniaga.

"Saya ingin menggalakkan semua pemegang kad untuk menggunakan PIN mereka apabila membuat pembayaran kerana ianya lebih cepat, mudah dan selamat," kata Ketua Eksekutif Kumpulan CIMB Group, Tengku Datuk Seri Zafrul Aziz.

Sebelum 1 Januari 2017, semua kad-kad pembayaran berasaskan tandatangan telah digantikan dengan sistem PIN secara beransur-ansur.

Untuk membolehkan para pemegang kad dan peniaga membiasakan diri dengan sistem baharu ini, tempoh tangguh selama enam bulan diberikan iaitu mulai 1 Jan hingga 30 Jun 2017.

Bermula 1 Julai 2017, peniaga bakal berhadapan dengan kemungkinan kehilangan urus niaga dan pelanggan boleh menghadapi kesulitan besar jika sistem berasaskan PIN tidak diterima pakai lagi.

CIMB menggesa para peniaga, termasuk hotel, mula meminta angka PIN daripada pelanggan-pelanggan dan tidak melangkaui permohonan bagi sistem berkenaan melalui urus niaga pada terminal POS.

Dengan menggunakan aplikasi analitik yang pintar, bank mampu mengenalpasti pelanggan yang belum lagi mengaktifkan kad pembayaran berasaskan PIN untuk menggunakan sistem ini berbanding tandatangan bagi pengesahan semasa pembelian.

-- BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rk9Sbm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



dengan itu Perkara CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad

yang semua artikel CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/05/cimb-seru-pelanggan-gunakan-pin-untuk.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "CIMB seru pelanggan gunakan PIN untuk transaksi kad"

Catat Ulasan

Loading...