Loading...

JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang

Loading...
JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang
link : JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang

lihat juga


JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang

Dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Gerik Datuk Hasbullah Osman mengenai langkah-langkah diambil kerajaan bagi menangani masalah jalan berlubang, di Dewan Rakyat hari ini, Jabatan Kerja Raya (JKR) menjelaskan pihak mereka akan menggunakan kaedah turapan teknologi baharu yang lebih berdaya tahan di seluruh negara secara berperingkat, lapor Bernama.

Menurut Kementerian Kerja Raya, kaedah-kaedah berkenaan dikenali sebagai ‘cement stablised base‘, ‘Polymer Modified Asphalt‘ (PMA) dan ‘Stone Mastic Asphalt‘ (SMA) adalah reka bentuk turapan baharu bagi mengatasi masalah kerosakan jalan raya.

Kementerian berkenaan juga telah menetapkan dasar 5% daripada turapan ‘premix‘ jalan untuk menggunakan teknologi turapan sama ada dari jenis konkrit, PMA atau SMA.

Kementerian Kerja Raya turut menjelaskan, isu jalan berlubang ini berlaku disebabkan oleh sesuatu jalan itu telah menghampiri had usia semasa sesuatu jalan itu direka bentuk iaitu di antara tujuh hingga 20 tahun. Teknologi baharu yang diperkenalkan ini merupakan antara kaedah alternatif JKR dalam mengatasi isu jalan berlubang yang boleh menyebabkan kemalangan terutamanya di laluan melibatkan bilangan kapasiti trafik yang tinggi.

“Bagaimanapun, faktor jalan berlubang boleh berlaku lebih awal apabila laluan itu sering digunakan kenderaan berat yang melebihi had muatan dibenarkan mengikut peraturan jalan atau disebabkan oleh faktor bencana banjir,” jelas kementerian tersebut lagi dan menerangkan faktor berkenaan juga boleh memendekkan had usia jalan berbanding tempoh reka bentuk sebenar.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://bit.ly/2oASSz1

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


Dalam jawapan bertulis kepada Ahli Parlimen Gerik Datuk Hasbullah Osman mengenai langkah-langkah diambil kerajaan bagi menangani masalah jalan berlubang, di Dewan Rakyat hari ini, Jabatan Kerja Raya (JKR) menjelaskan pihak mereka akan menggunakan kaedah turapan teknologi baharu yang lebih berdaya tahan di seluruh negara secara berperingkat, lapor Bernama.

Menurut Kementerian Kerja Raya, kaedah-kaedah berkenaan dikenali sebagai ‘cement stablised base‘, ‘Polymer Modified Asphalt‘ (PMA) dan ‘Stone Mastic Asphalt‘ (SMA) adalah reka bentuk turapan baharu bagi mengatasi masalah kerosakan jalan raya.

Kementerian berkenaan juga telah menetapkan dasar 5% daripada turapan ‘premix‘ jalan untuk menggunakan teknologi turapan sama ada dari jenis konkrit, PMA atau SMA.

Kementerian Kerja Raya turut menjelaskan, isu jalan berlubang ini berlaku disebabkan oleh sesuatu jalan itu telah menghampiri had usia semasa sesuatu jalan itu direka bentuk iaitu di antara tujuh hingga 20 tahun. Teknologi baharu yang diperkenalkan ini merupakan antara

Loading...
kaedah alternatif JKR dalam mengatasi isu jalan berlubang yang boleh menyebabkan kemalangan terutamanya di laluan melibatkan bilangan kapasiti trafik yang tinggi.

“Bagaimanapun, faktor jalan berlubang boleh berlaku lebih awal apabila laluan itu sering digunakan kenderaan berat yang melebihi had muatan dibenarkan mengikut peraturan jalan atau disebabkan oleh faktor bencana banjir,” jelas kementerian tersebut lagi dan menerangkan faktor berkenaan juga boleh memendekkan had usia jalan berbanding tempoh reka bentuk sebenar.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://bit.ly/2oASSz1

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!




dengan itu Perkara JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang

yang semua artikel JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/04/jkr-bakal-perkenal-teknologi-kaedah.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "JKR Bakal Perkenal Teknologi Kaedah Turapan Berdaya Tahan Baharu Untuk Elak Masalah Jalan Berlubang"

Catat Ulasan

Loading...