Loading...

Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp

Loading...
Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp - Apa khabar sahabat TIMES NEW MALAYSIA, Dalam artikel yang anda baca kali ini dengan tajuk Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp, kami telah menyediakan dengan baik untuk artikel ini anda membaca dan memuat turun maklumat di dalamnya. mudah-mudahan mengisi jawatan Artikel BOLASEPAK, Artikel NEWS, Artikel PERNIAGAAN, kita menulis ini, anda boleh memahami. Nah, selamat membaca.

Tajuk : Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp
link : Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp

lihat juga


Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp

Toyota telah mendedahkan lebih perincian terhadap hot-hatch terbaharu di bawah jenama Gazoo Racing Masters of Nürburgring (GRMN) iaitu Toyota Yaris GRMN. Menurut Toyota, model yang dihasilkan sempena pembabitan semula mereka dalam Kejohanan Rali Dunia (WRC) ini “menjanjikan ganjaran kelajuan, seimbang dan kaya kepada pemandu.”

Model yang mengisi semula legasi yang ditinggalkan oleh model-model Starlet Turbo pada era 90’an ini diberikan enjin petrol 1.8 liter disuap dengan supercharger berkuasa 205 hp, berbeza dengan saingan-saingan rapatnya seperti Ford Fiesta ST dan Peugeot 208 GTi yang menggunakan pengecas turbo. Enjin berkenaan hanya dipadankan dengan kotak gear enam-kelajuan manual, memacu roda hadapan, tanpa opsyen transmisi automatik.

Tiada perincian prestasi didedahkan di mana Toyota hanya menyatakan pecutan 0-100 km/j Yaris GRMN ini merupakan yang terbaik dalam kelasnya, dan pecutan 80km/j ke 120 km/j hanya memerlukan gear empat. Mungkin pecutan 0-100 km/j Fiesta ST dengan catatan 6.7 saat boleh dijadikan penanda aras bagi membayangkan prestasi sebenar Yaris GRMN ini.

Bagi mendapatkan pengendalian yang lebih baik serta untuk menampung jumlah kuasa lebih besar yang dihasilkan, Yaris GRMN menerima pengukuhan casis dengan memberikan pendakap tambahan termasuk tower bar pada suspensi hadapan yang hadir sebagai ciri standard.

Yaris GRMN diberikan spring yang lebih pendek bagi merendahkan kereta ini secara keseluruhan, dan turut dipadankan dengan penyerap hentak dari Sachs. Ia turut diberikan dengan bar anti-oleng berdiameter lebih besar pada bahagian hadapan, serta turut diberikan LSD jenis Torsen bagi pengendalian lebih baik.

Cakera brek dengan diameter lebih besar diberikan pada bahagian hadapan bersama angkup brek empat-omboh. Nama GMRN itu sendiri juga tidak diberi sewenang-wenangnya, di mana Yaris ini sememangnya ditala oleh Gazoo Racing (yang kini merupakan divisi perlumbaan rasmi Toyota) di litar ‘The Green Hell’ Nurburgring, Jerman.

Untuk membezakan model berprestasi tinggi dengan versi standard ini, Yaris GRMN yang hadir dengan bentuk badan tiga-pintu berkenaan diberikan bampar hadapan dan belakang lebih agresif. Ia turut diberikan spoiler belakang lebih besar serta diffuser yang menempatkan tip ekzos di bahagian tengah.

Rim aloi BBS berdiameter 17-inci dan tema warna badan putih bersama merah dan hitam (sama seperti tema pasukan WRC Toyota ketika ini) diberikan untuk melengkapkan rupanya.

Pada bahagian dalaman, Yaris GRMN diberikan tempat duduk yang lebih sporty pada bahagian hadapan, direka oleh Toyota Boshoku bagi memberikan pegangan badan dan sokongan lebih baik. Ia juga diberikan stereng sport dengan balutan kulit diambil terus dari Toyota GT86. Papan instrumen juga diberi sentuhan semula untuk menyerlahkan imej lebih sporty dan turut disokong dengan pemadanan set pedal aluminium.

<!–

 

–>

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lD2Y0W

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

Toyota telah mendedahkan lebih perincian terhadap hot-hatch terbaharu di bawah jenama Gazoo Racing Masters of Nürburgring (GRMN) iaitu Toyota Yaris GRMN. Menurut Toyota, model yang dihasilkan sempena pembabitan semula mereka dalam Kejohanan Rali Dunia (WRC) ini “menjanjikan ganjaran kelajuan, seimbang dan kaya kepada pemandu.”

Model yang mengisi semula legasi yang ditinggalkan oleh model-model Starlet Turbo pada era 90’an ini diberikan enjin petrol 1.8 liter disuap dengan supercharger berkuasa 205 hp, berbeza dengan saingan-saingan rapatnya seperti Ford Fiesta ST dan Peugeot 208 GTi yang menggunakan pengecas turbo. Enjin berkenaan hanya dipadankan dengan kotak gear enam-kelajuan manual, memacu roda hadapan, tanpa opsyen transmisi automatik.

Tiada perincian prestasi didedahkan di mana Toyota hanya menyatakan pecutan 0-100 km/j Yaris GRMN ini merupakan yang terbaik dalam kelasnya, dan pecutan 80km/j ke 120 km/j hanya memerlukan gear empat. Mungkin pecutan 0-100 km/j Fiesta ST dengan catatan 6.7 saat boleh dijadikan penanda aras bagi membayangkan prestasi sebenar Yaris GRMN ini.

Bagi mendapatkan pengendalian yang lebih baik serta untuk menampung jumlah kuasa lebih besar yang dihasilkan, Yaris GRMN menerima pengukuhan casis dengan memberikan pendakap tambahan termasuk tower bar pada suspensi hadapan yang hadir sebagai ciri standard.

Yaris GRMN diberikan spring yang lebih pendek bagi merendahkan kereta ini secara keseluruhan, dan turut dipadankan dengan penyerap hentak dari Sachs. Ia turut diberikan dengan bar anti-oleng berdiameter lebih besar pada bahagian hadapan, serta turut diberikan LSD jenis Torsen bagi pengendalian lebih baik.

Cakera

Loading...
brek dengan diameter lebih besar diberikan pada bahagian hadapan bersama angkup brek empat-omboh. Nama GMRN itu sendiri juga tidak diberi sewenang-wenangnya, di mana Yaris ini sememangnya ditala oleh Gazoo Racing (yang kini merupakan divisi perlumbaan rasmi Toyota) di litar ‘The Green Hell’ Nurburgring, Jerman.

Untuk membezakan model berprestasi tinggi dengan versi standard ini, Yaris GRMN yang hadir dengan bentuk badan tiga-pintu berkenaan diberikan bampar hadapan dan belakang lebih agresif. Ia turut diberikan spoiler belakang lebih besar serta diffuser yang menempatkan tip ekzos di bahagian tengah.

Rim aloi BBS berdiameter 17-inci dan tema warna badan putih bersama merah dan hitam (sama seperti tema pasukan WRC Toyota ketika ini) diberikan untuk melengkapkan rupanya.

Pada bahagian dalaman, Yaris GRMN diberikan tempat duduk yang lebih sporty pada bahagian hadapan, direka oleh Toyota Boshoku bagi memberikan pegangan badan dan sokongan lebih baik. Ia juga diberikan stereng sport dengan balutan kulit diambil terus dari Toyota GT86. Papan instrumen juga diberi sentuhan semula untuk menyerlahkan imej lebih sporty dan turut disokong dengan pemadanan set pedal aluminium.

<!–

 

–>

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lD2Y0W

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!



dengan itu Perkara Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp

yang semua artikel Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp Kali ini, diharapkan dapat memberi manfaat kepada anda semua. Okay, jumpa di lain post artikel.

Kini anda membaca artikel Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp dengan alamat pautan https://timesnewmalaysia.blogspot.com/2017/03/toyota-yaris-grmn-18-liter-supercharge.html

Subscribe to receive free email updates:

Related Posts :

0 Response to "Toyota Yaris GRMN – 1.8 Liter Supercharge, 205 Hp"

Catat Ulasan

Loading...